Tyckte det var dags att börja ta tag i bloggen igen. Denna gång kör jag på ett nytt tema och inte lika utlämnande. Till en början blir det blogg från den planerade resan. Den 15:e mars bär det av till Jamaica med Ammie och Emilie. Det blev lite spontant och pga detta känns det ännu roligare och spännande. Planen är att det blir en rundresa. Vi startar i Montego bay, där vi landar, och att vi sedan fortsätter till Ocho Rios, Kingston Town och vi avslutar troligtvis i Negril. Jag ska försöka uppdatera bloggen så mycket under dessa två veckor. 
 
Annars då? Var iväg och tatuerade mig hos Elite Artwork i tisdags. Denna gång är det bröstkorgen som ska få på sig lite färg. Tatueringen kommer att delas upp i två olika sittningar varav den första jag precis har avklarat. Bilder kommer när allt är klart.
 
Var i helgen iväg till Oslo och hälsade på Ammie, vi kollade lite på boende och aktiviteter på Jamaica. Det blev även några restaurangbesök där Curry and Ketchup helt klart var höjdpunkten. Mysigt ställe och grymt god mat. På lördagen gick vi lite på "byn" och besökta ett köpcenter i Storø. På Storø hittade vi ett ställe som heter Funky Frozen Yoghurt. Både jag och A blev frälsta så det lär bli ett besök igen nästa gång man besöker Oslo. Söndagen tänkte vi tillbringa på Songsvann men pga det dåliga vädret blev det bara en promenad i Frogner Parken, där det fanns mängder med skulpturer på nakna människor i olika formationer och ställningar. Kändes märkligt att gå där men var ändå en kul grej att få uppleva. Ett besök på sommaren gör nog upplevelsen lite bättre. Jag börjar gilla Oslo mer och mer nu när man får se lite mer av staden. Jag tror dock att staden visar från vackraste sida på sommaren. Får se när man kan göra ett besök då. 
 
Nu är det dags att krypa till kojs, är lite sliten efter en 5 timmars tågresa, jobb och ett pass på gymmet. 
 
God natt!
 

Kommentera

Publiceras ej